close

最近愛上尚雯婕的「Love Warrior 戰」一曲
不過我承認喜歡這首歌的動機一開始並不純潔


The sky is covered by clouds
天空烏雲籠罩

A thunderstorm is coming
暴風雨即將來臨

Tiredness and pain keep weakening me
我疲憊難堪

I
m almost desperate
我幾近絕望

This close to desperate    
我就要絕望

But I am too proud to say it
但是驕傲使我不願承認

Get up from my feet I'm walking and walking
我掙扎起身,我倔強不停前行

I'm a warrior for your love
我是為你而愛的戰士

Moon light spread on my shoulder
月光傾灑我肩

Blood is rushing through my veins
血液在我血脈奔湧

Lead me to the sky
帶我飛向天空

I'm not afraid to die
我不懼怕死亡

This is like a test
這是場考驗

I'm not that kind of girl
我不是那種女孩

What do you think of me
你是怎麼樣的呢?

This question's enemy
這問題的敵人

It's like an enemy
它對我而言

To me
就像個敵人

Sick and tired my heart is always broken
我的心又倦又累,它總是破碎

Silver warrior with out destination
白銀戰士我沒有終點

I'm not able to explain the reason
我解釋不了這緣由

tell me tell me tell me
告訴我告訴我

I'm a bird I'm flying across the river
我是只鳥兒飛越這河流

This is my land I'll never surrender
這是我的領地我不會投降

I'm so Wounded I can't find my lover
找不到我的愛人我如此受傷

Save me save me save me
救救我吧救救我

Get up my love
起來吧,我的愛

Get up my love
起來啦,我的愛

Wake up my love
醒來我的愛

My love is full, my love is pure
我的愛滿滿的,我的愛純粹的

My love is blind, my love is deaf
我的愛看不見的,我的愛聽不著的

My love is a child
我的愛是個孩子

A child who likes to cry
一個愛哭的孩子

My love is a question
我的愛是個問題

But you are not the answer
你卻不是這問題的答案


會喜歡上這首歌的契機都是因為看了這個影片的關係
我就是讓小波愛的死去活來的神秘影片
歌詞翻譯來源:百度貼吧 咖啡地圖




這影片當初也是芝丟給我看的,原本以為是線上電影(怎麼可能)
結果居然是對岸有愛的腐女自製的影片(笑)
我覺得這個影片的過人之處除了在於剪輯的畫面和歌詞配合的很完美之外
那種無奈又絕望的愛戀情感也傳達的讓人心有戚戚焉
尤其是「My love is a question, but you are not the answer」這句
第一次聽到時我都要爆淚痛哭了
整個超揪心的啊!!!!!!!!!!!!!!T口T
不過我不得不承認
如果這不是X戰警的影片
我大概不會喜歡前奏疑似有嗩吶聲這樣風格的歌曲吧?(被打) 

arrow
arrow
    文章標籤
    Love Warrior 戰 尚雯婕
    全站熱搜

    skylain 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()